Som els alumnes del col·legi Sant Gabriel que pertanyem a eCO4 i us explicarem les feines fetes aquest any, el procediment i els inicis d’eCO4 a la nostra escola.
L’eCO4 és un grup que per ara només som 3 alumnes, però esperem recaptar més l’any vinent. Per fer-ho, volem anar per les classes explicant en què consisteix i buscant a nous membres que els cridi l’atenció participar.
Aquest any, el nostre professor, la setmana anterior a la reunió de Setmana Santa va penjar cartells pels passadissos per convocar a membres i fer una reunió d’explicació i benvinguda. Aquí va ser quan va començar tot.
Al llarg de les setmanes del 3r trimestre hem estat mirant quines coses podem solucionar a la nostra escola, i un tema urgent són els embolcalls a l’hora del pati. Ens vam fixar, i hi havia una gran quantitat d’alumnes que portaven els seus esmorzars amb deixalles d’un sol ús.
En aquest punt, vam reflexionar i vam aportar maneres de canviar aquest comportament. D’aquesta manera, vam arribar a fer un estudi per veure la proporció d’alumnes que feien i no feien servir boc’n’rolls i tuppers. Els estudis ens van demostrar que com més petits, més conscienciats estaven. També vam veure l’evolució negativa dels hàbits al llarg dels cursos. Parlant amb alumnes i pares, ens van informar que el problema que tenien era que en sortir a jugar no tenien lloc on deixar l’embolcall. Amb aquesta informació, juntament amb altre, hem començat a buscar alternatives per proposar l’any vinent per solucionar diversos problemes com per exemple:
– Per no deixar engrunes al congelador, posar els entrepans en una bossa conjunta i cada dia treure un i embolicar-lo amb el boc’n’roll o col·locar-lo al tupper.
– A l’hora de baixar al pati, deixar el boc’n’roll a la motxilla i només baixar amb l’entrepà. En cas que l’hagis de deixar en algun lloc t’emportes un paper de cuina i ja.
– Tenir una gran capsa al pati, on els alumnes puguin deixar els seus embolcalls i agafar-los abans de pujar.
A més, hem pensat que una manera de fer créixer el moviment seria tenint cartells informatius del que suposa utilitzar una cosa o una altra i també fer una competició/joc entre classes. Tenim demostrat per una recollida d’aliments organitzada a l’escola, que si hi ha algun tipus de marcador, la gent s’emociona i es torna molt competitiva. Això, ho volem aprofitar de manera que depenen del que portis amb l’esmorzar tinguis una puntuació o una altra i al final del trimestre surtin els guanyadors de cada etapa amb algun petit premi.
Ara canviant una mica el tema dels embolcalls, els membres estem elaborant una llista d’idees amb altres coses que volem fer aquest curs vinent com portar contenidors a l’escola per poder separar la brossa o buscar xerrades orientatives per les classes.


