Nosaltres som la comissió d’eCO4 de l’INS Ègara de Terrassa. Hem centrat el nostre projecte en l’àmbit de la roba i l’impacte que té en el medi ambient i la societat. Hem tractat temes com el fast fashion, l’explotació infantil, el malbaratament de recursos i la compra sostenible.
El nostre projecte va començar amb una enquesta que es va fer a tot l’alumnat de l’institut, on es preguntava sobre la quantitat de peces de roba que cadascú tenia al seu armari. D’aquesta manera, vam consolidar un punt de partida en el projecte, a més d’obtenir uns resultats per a conèixer la nostra situació com a grup i poder mostrar-los a tot l’institut i iniciar una conscienciació dirigida a tot l’alumnat.
Un cop analitzats els resultats, vam crear un gràfic on es mostrava de manera visual el percentatge d’alumnes del nostre institut segons el nombre de peces que tenien i un altre que mostrava la quantitat d’alumnes que tenien roba de primera mà, segona mà i compartida.
Amb aquests resultats, vam engegar una activitat a les classes on animàvem als alumnes a generar debat perquè fossin més conscients de les repercussions que té tot aquest àmbit. En finalitzar-lo, vam demanar propostes per tal de millorar amb alguna activitat realitzada al nostre centre, i d’aquí va sorgir la idea de fer un recapte de roba per donar. Més endavant, aquesta idea es va transformar en la de fer un “mercadillo” interactiu on tots els alumnes i professors tinguessin l’oportunitat tant de donar com de comprar la roba que s’hauria recaptat.
Finalment, aquesta idea es va convertir en realitat i nosaltres vam realitzar la tasca de transformar la biblioteca del nostre centre en un “mercadillo” de segona mà. Aquesta tasca va ser tot un èxit i es va aconseguir recaptar vora 130€, i si tenim en compte que cada peça de roba valia un euro (sense comptar les ofertes), podem dir que com a mínim es van vendre unes 150 peces de roba! La roba restant va ser donada a l’organització solidària Engrunes, i els diners recaptats es van destinar a projectes per a l’institut.
Finalment i per tancar aquesta primera fase del projecte vam decidir fer un petit acte de cloenda amb l’objectiu de donar-li vida al futur de l’eCO4 a l’Ègara. Així doncs, alumnes pertanyents al projecte, majorment de 2n de batxillerat, vam establir petits debats als diferents cursos des de primer d’ESO fins a tercer a la recerca del potencial de canvi del jovent i amb l’esperança d’obrir ulls i ments. D’aquesta manera, vam incidir en temes com: els ODS, els motius i la importància de grups conscienciats com el nostre, què és el que ens impedeix formar-hi part i què ens empenta a canviar, etc.